Opis innowacji:
mgr Ewa Kujawa-Szura
I. Założenia ogólne
1. Innowacja skierowana jest do wychowanków Bursy Szkolnej w Starym Sączu.
2. Główne założenia pracy na innowacyjnych zajęciach:
- korzystanie z materiałów przygotowanych przez koordynatora na własnych laptopach lub telefonach,
- sprawdzanie stopnia przyswojenia materiałów podczas wykonywania przygotowanych testów on-line,
- indywidualne konsultacje z koordynatorem.
II. Cele innowacji Cel główny: - stworzenie multimedialnej biblioteki materiałów edukacyjnych z języka angielskiego na poziomie szkoły ponadpodstawowej.
Cele szczegółowe:
- pomoc wychowankom w nauce j. angielskiego,
- przygotowywanie i publikowanie materiałów edukacyjnych,
- wychodzenie naprzeciw problemom szkolnym uczniów,
- kształtowanie u uczniów umiejętności wyszukiwania w sieci przydatnych i sprawdzonych materiałów do nauki języka angielskiego,
- zachęcanie uczniów do korzystania z przygotowanych materiałów oraz do zgłaszania koordynatorowi tematów, które są problematyczne.
III. Metody i formy
Nauczyciel Ewa Kujawa-Szura realizuje następujące zadania:
-zbiera od wychowanków propozycje tematów do przygotowania,
- przygotowuje własne materiały przy użyciu różnych narzędzi multimedialnych, które posłużą do nauki języka angielskiego on-lin i publikuje je na stronach Bursy i w mediach społecznnościowych placówki,
- wyszukuje w Internecie sprawdzone strony i tutoriale mogące pomóc wychowankom w nauce,
- służy radą i pomocą podczas indywidualnych konsultacji,
- zachęca uczniów do korzystania z przygotowanych materiałów,
IV. Przewidywane osiągnięcia (korzyści wdrożenia innowacji)
Uczniowie:
Mają dostęp do biblioteki materiałów potrzebnych do nauki języka angielskiego.
Sprawdzają swoje umiejętności rozwiązując testy on line z wybranych zagadnień i tematów.
Mają możliwość korzystania z konsultacji indywidualnych z koordynatorem. Nauczyciel:
Wykorzystuje swoje umiejętności oraz zainteresowania do pracy z wychowankami bursy.
Pracuje zarówno stacjonarnie w Bursie jak i zdalnie poprzez prowadzenie strony i internetowej oraz mediów społecznościowych placówki.
V. Ewaluacja W celu uzyskania informacji zwrotnej nauczyciel przeprowadzi:
- rozmowy indywidualne i grupowe z uczniami, - rozmowy z rodzicami. Szczegółowa analiza przeprowadzonych rozmów oraz wyników klasyfikacji pozwoli ocenić stopień realizacji zamierzonych celów.
Działania te pomogą wyciągnąć wnioski, zaplanować pracę i ewentualnie zmodyfikować metody pracy.
Podjęta zostanie także decyzja o ewentualnej kontynuacji innowacji w bursie. Wszystkie wyniki i uwagi zostaną opracowane w sprawozdaniu oraz udostępnione dyrektorowi bursy.
VI. Spodziewane efekty
Podnoszenie, jakości pracy bursy poprzez pomoc większej liczbie wychowanków.
Podniesienie wyników nauczania wychowanków bursy.
Indywidualizacja wychowania.
Zgromadzenie biblioteki materiałów on- line do samodzielnej nauki języka angielskiego.