KLUB ZAWODOWCÓW-DORADZTWO ZAWODOWE INNOWACJA PEDAGOGICZNA

KLUB ZAWODOWCÓW-DORADZTWO ZAWODOWE INNOWACJA PEDAGOGICZNA

KLUB ZAWODOWCÓW-DORADZTWO ZAWODOWE

INNOWACJA PEDAGOGICZNA

Opiekun; mgr Marta Cebula

(Innowacja obejmuje:  wychowanków bursy a w szczególności chętne osoby}

Czas trwania– 17.10.2020 – 25.06.2021

„Klub Zawodowców” to innowacja, która jest:

  1. Celowa - ma jasno określone efekty.
  • Klub zawodowców  ma  na celuprzygotowanie wychowanków do świadomego                oraz samodzielnego planowania kariery oraz podejmowania decyzji edukacyjnych                                 i zawodowych, uwzględniających znajomość własnych zasobów oraz informacje na temat rynku pracy i systemu edukacji. 
  • Spotkania klubu  pozwolą uzupełnić  zasób wiadomości wychowanków  w zakresie doskonalenia i rozwoju zawodowego, poznawania różnych zawodów, sposobów ich osiągnięcia,  metod szukania pracy, mobilności zawodowej, radzenia sobie z sytuacjami trudnymi , nawiązywania dobrych relacji zawodowych, komunikatywności, zadbanie o dobry wypoczynek i rozwój zainteresowań .
  • Podczas indywidualnego spotkania wychowanek ma możliwość stworzenia bilansu własnych kompetencji, poznania swoich mocnych stron i obszarów rozwoju oraz określenia planu działania, dopasowanego do swoich potrzeb i predyspozycji. Spotkania stworzą przestrzeń do lepszego poznania siebie lub usystematyzowania wiedzy na temat swoich preferencji, wartości, umiejętności oraz diagnozy określonych aspektów osobowości. Proces ten odbywa się podczas rozmowy, jak i z wykorzystaniem różnorodnych testów (np. testów zainteresowań). Spotkanie doradcze ma na celu pomoc w podjęciu decyzji edukacyjnych czy zawodowych.
  • Grupowe spotkania pozwalają np. na trening umiejętności interpersonalnych, czyli ćwiczenie umiejętności, które są cenione i wymagane przez pracodawców                            (np. umiejętność autoprezentacji czy współpracy w zespole). Może też być okazją                       do przećwiczenia w bezpiecznych warunkach sytuacji rozmowy kwalifikacyjnej.
  • Spotkaniach  z ciekawymi ludźmi.
  • Wyjściach  poza teren bursy.
  • Pokazy multimedialne, zgromadzone czasopisma, ciekawe filmy, programy edukacyjne pozwolą  na zwiększenie liczebności osób aktywnych w ramach tematyki dotyczącej zawodoznawstwa.

 

  1. Zorganizowana:

Spotkania indywidualnie i grupowe, spotkania z ciekawymi ludźmi  wyjścia poza teren bursy, pokazy multimedialne, prasa, ciekawe filmy, programy zawodoznawcze                dla wychowanków, itp.

 

  1. Planowa- zawiera przemyślany harmonogram działań i czynności:

Spotkania klubu odbywać się będą raz w miesiącu według harmonogramu realizowanego przez cały rok szkolny:

Tematy spotkań:

  • Człowiek jako istota społeczna- izolacja i jej wpływać na relacje międzyludzkie.
  • Zdalne a tradycyjne nauczanie. Plusy i minusy.
  • Jaki jestem –oto jest pytanie?
  • Kompetencje kluczowe „Uczymy się nie dla szkoły, lecz dla życia” Seneka Młodszy
  • Dlaczego warto planować.
  • Na czym polega skuteczna autoprezentacja? Rozmowa kwalifikacyjna.
  • Mobilność zawodowa a współczesny rynek pracy.
  • Jak rozpoznawać, rozwijać i wykorzystywać swoje zasoby.
  • Gdzie możesz znaleźć pomoc i wsparcie w poruszaniu się po rynku pracy?
  • Wypoczynek i zainteresowania dają siły do dalszej pracy.

 

  1. Kontrolowana- ma określony sposób ewaluacji

 

  • ankieta dla wychowanków
  • Wnioski wyciągnięte pod koniec roku szkolnego dadzą wiedzę do dalszej pracy np.: jak rozwinąć działalność na co zwrócić uwagę jak bardziej zachęcić młodzież do współpracy oraz zapotrzebowanie młodzieży .

 

 

Innowacja zakłada, nastąpią efekty:

 

  • Postrzeganie rzeczywistości zawodowej przez wychowanków jako proces który polega na nieustającej pracy nad sobą oraz konieczność ciągłego dokształcanie się.
  • Wzrost wiedzy oraz zawodowych kompetencji interpersonalnych.
  • Wnioski wyciągnięte pod koniec roku szkolnego dadzą wiedzę do dalszej pracy np.: jak rozwinąć działalność na co zwrócić uwagę jak bardziej zachęcić młodzież do współpracy oraz zapotrzebowanie młodzieży .